CONFIRMED: Sources Say That Tucker Carlson Firing Did Have Dominion Voting Systems Tie

Credit: Variety

Variety magazine is confirming the claims that Tucker Carlson was told by an unarmed Fox Corp. board member that his firing was part of an oral agreement with Dominion Voting Systems.

Do you trust the main stream media?

"*" indicates required fields

Do You Trust The Main Stream Media*
By submitting your email, you will gain access to our premium UNCENSORED newsletter!

“On April 26, Carlson spoke by phone with one of Fox Corp.’s eight board members, who told the host that his recent benching was a condition of Fox News’ settlement with Dominion Voting Systems, according to multiple sources with knowledge of the conversation,” Variety reported Tuesday.

“That condition was intended to hurt Fox, and Tucker is just collateral damage,” Variety quoted a source. “Dominion wanted to punish Fox, and it’s working.”

Variety claimed that the alleged Carson firing wasn’t put into writing on the settlement documents but was agreed to orally during negotiations.

The report said that Dominion had leverage to potentially back out of the deal before it is ultimately finalized in late May if Carlson was not removed from Fox News.

Dominion has of course denied any of these claims.

“The reports of our involvement with his firing are 100% false,” a Dominion spokesperson told Newsmax.

“As the Fox principals who negotiated the settlement well know, Dominion made no demands about Tucker Carlson’s employment orally or in writing. Any claims otherwise are categorically false and a thinly veiled effort to further damage Dominion.”

“Fox should take every effort to stop these lies immediately.”

Newsmax reported:

A Fox News request for comment from Newsmax has yet to be returned.

Last week, Axios reported Carlson’s attorney had written to Fox claiming the network had engaged in fraud and breached its contract with its top host.

“Carlson was told by a member of the Fox board that he was taken off the air as part of the Dominion settlement, two sources briefed on the conversation,” Axios reported.

So far Fox has yet to explain why it fired its number one rated host.

But Tucker supporters like Megyn Kelly said the network, and its PR chief Irena Briganti, have engaged in a nasty smear campaign against Carlson to make it difficult for him to find employment elsewhere.

Briganti has denied such claims.

The Tucker link to Dominion raises many concerns.

Last week, Texas Gov. Greg Abbott tweeted a possible reprimand for Dominion Voting Systems.

“If the public reporting is accurate that Dominion Voting Systems demanded that Tucker Carlson be fired as part of a litigation settlement, then I am happy that Dominion does not operate in Texas, and I don’t think that they should do so in the future,” Abbott wrote.

“We may disagree with other’s positions, but we should never try to improperly silence views contrary to our own. If Dominion wants to do business with Texas in the future, they should first answer questions about what role, if any, they played in silencing a prominent conservative journalist.”

Texas rejected the use of Dominion Voting Systems software before the 2020 election.

Newsmax also reported:

Carlson is said to remain under contract with Fox News, refusing to allow him out of his $10- plus million per year contract that would keep him from joining a cable network competitor before January 2025.

But Carlson announced last week he will be running an independent show on Twitter.

Carlson’s attorney, Bryan Freedman, is currently negotiating with Fox to allow the host to work outside the network.

Variety says if there is no resolution, Carlson is preparing for litigation and will “watch the network implode attempting to challenge free speech.”

Leave a Reply